[VIDEO] Permohonan maaf terbuka imam Masjid Putrajaya

[VIDEO] Permohonan maaf terbuka imam Masjid Putrajaya

Imam Besar Masjid Putra, Putrajaya, Ustaz Ikmal Zaidi Hashim tampil membuat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam berhubung reaksinya terhadap video mengenai solat Jumaat yang tular baru-baru ini.

Permohonan maaf secara terbuka itu dizahirkan beliau menerusi satu rakaman video yang dimuat naik di laman Facebook rasmi Masjid Putra Putrajaya sebentar tadi.

“Saya Ustaz Ikmal Zaidi Hashim, Imam Besar Masjid Putra, Putrajaya dengan ingin memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam yang mengetahui kes ini secara jauh dan dekat di atas reaksi saya yang dilihat agak keterlaluan berhubung dengan video yang tular di media massa dan media sosial di seluruh negara pada hari Jumaat yang lalu.

“Dengan rendah hati saya ingin memohon maaf di atas segala keterlanjuran tersebut dan berazam serta berjanji akan memperbaiki keadaan, terutamanya mengenai pelaksanaan SOP khasnya di Masjid Putra, Putrajaya.

“Untuk itu saya mengajak semua khasnya jemaah Masjid Putra untuk kita teruskan aktiviti pengimarahan, sama ada solat Jumaat mahupun solat fardhu serta program-program yang kami anjurkan,” katanya dalam video tersebut.

Dalam pada itu, Ikmal turut membawakan sepotong petikan ayat Al-Quran dari Surah Hud, ayat ke-88 yang berhubung dengan permohonan maaf ini. Tafsiran potongan ayat tersebut membawa maksud,

“Aku hanya bertujuan hendak memperbaiki sedaya-upayaku dan tiadalah aku akan beroleh taufiq untuk menjayakannya melainkan dengan pertolongan Allah. Kepada Allah jualah aku berserah diri dan kepada-Nya lah aku kembali.”

 

Sumber – FB Masjid Putra Putrajaya

Sumber berita – Siakap Keli

COMMENTS